neljapäev, 16. oktoober 2014

16. oktoober 2014. - "Hüvasti, Hillar!"

Etteruttavalt pean enda regulaarsete lugejate ees vabandama, et olen praeguseks ära joonud kaks pokaali veini, seega kirjutis võib tulla tavalisest emotsionaalsem. Aga selleks on ka põhjust - täna kell kaks teatas Eesti staarajakirjanik Hillar Kohv, et lõpetab oma koostöö nädalalehega "Kuulutaja". Aga pole tarvis muretseda, armas Eesti rahvas, Hillar jätkab oma tõusvat (?) tähelendu juba teiste väljaannete juures, sest juba tund peale oma avaldusega väljatulemist olevat Hillari poole pöördutud, et tema intervjuusid avaldada (??? - suur hulk nn eesti tippajakirjandusest????) - nime ei mainitud. Siinkohal avaldan siirast kaastunnet - mitte niivõrd Hillarile, kui just tema tulevastele tööandjatele kui lugejatele. Nüüd aga veiniemotsioonidest tagasi asisema teksti juurde.

Tere õhtust!

Ah, mis iganes... Tähtsamat uudist tänasel meediamaastikul minu jaoks ei olnudki. Kuna minu peremeesorganism on omal moel nädalalehe "Kuulutaja" toimetusega seotud, siis terve tänane päev oli emotsionaalselt suuresti kantud härra Kohvi kirjavahetusest nii "Kuulutaja" pea- kui ka tegevtoimetajaga.

Ja et minu lehekülje "Päev Eestis" peamine suund on nii poliitika kui meedia (tavaliselt konstruktiivne, kuid täna veinise kõrvalmaitsega) kriitika läbi satiiri, siis ausalt, Hillar, ma ei suutnud oma suud kinni hoida :)

Alustaks elementaarsetest tõdedest, mida iga ennast natukenegi ajakirjandusega seotud inimene peaks mõistma. Facebook'is avaldatud teade, justkui lõpetanuks sina "Kuulutajaga" koostöö, ei vasta tõele - "Kuulutaja" lõpetas koostöö sinuga. Kuigi igas teises olukorras võinuks seda argumenti veel vaidlustada, siis "ajakirjanikuna" rääkisid sa ise endale vastu, avaldades "Kuulutaja" peatoimetaja kirja enda teate kommentaarina. 

Nüüd aga enda peateema juurde. Armas Hillar, igaüks, kes on lugenud sinu "Kuulutajale" saadetud nn intervjuusid, on kindlasti tähele pannud, et kõik intervjuud sisaldasid samu küsimusi, samas järjekorras, ning intervjuu ise (ehk siis see, mida sina tööks nimetasid) oli vaid stampküsimuste saatmine kümnetele ja kümnetele inimestele lootuses, et ehk keegi neist viitsib vastata. Ning kui keegi vastas, siis kas sa ei vaevunud ise vastatut üle lugema või ei oma sa selleks teadmisi, saatsid sa vastused otse "Kuulutajale" ja lasid edasise töö ära teha keeletoimetajal. Seega ei olnudki tegemist niivõrd kaastöö kui parasiitlusega - seda nii intervjueeritavate kui "Kuulutajate" kulul.

Ning mis mind kõige rohkem täna ärritas - sa mainisid oma kirjas (JÄLLE!!!), et tunned isiklikult Anne Veskit. Be damned, man! Ma usun, et Annel on seda kuuldes sama reaktsioon kui minul (kuigi mina ei tunne teda isiklikult ja kaudselt ka mitte), kui ma avastan, et minu kirjutatu saatuse tahtel sinu omaga samasse numbrisse sattus - FUUUCCCKKKK, jälle see Hillar jutustab!!!!

Et mu lugejad ei arvaks ekslikult, et olen veinist liiga tugevalt puudutatud, siis lisan siia alla intervjuu, mille Hillar tegi tegi minuga. Olgu - tõe huvides pean mainima - mille ta oleks teinud, kui ta vaid teadnuks, et W. Hocares olemas on :) (Vabandan juba ette, kui intervjuus juhtub olema rohkem sisu ja mõtet, kui Hillari omades - igal langemiseüritusel on siiski piirid)

W. Hocares - Eesti meedia südametunnistus

Juba mitu aastat on eestikeelses internetis levinud üritus, mis on selle autori soovil nimetatud kui "Päev Eestis". Tegemist on veebilehega, kus W. Hocares, tõusev satiiritäht, avaldab konstruktiivset kriitikat nii Eesti meedia kui poliitika suunal.

Hillar Kohv

W. Hocares, teie sünniaeg ja sünnikoht?


Sündisin kesksuvel 1977 ja huvitav fakt minu sünnipäevaga seoses on see, et viimase 30 aasta jooksul on minu sünnipäeval vihma sadanud vaid kahel korral. Sedagi vaid hommikuti. Seega olen juba pikalt mõelnud, et võiks erinevatele üritustekorraldajate oma sünnipäeva maha müüa, sest nõnda saaks mina raha ja nemad suvise, ilma vihmata ürituse.
Sünnikohaks on Kadrina. Vähemalt mu peremeesorganism sündis seal. Mina saavutasin enda enesetaeadlikkuse natuke hiljem, aga Kadrina on mulle alati koduks olnud. Just see koht, mitte inimesed.

Mis ameteid olete pidanud ja kuidas sai teist "Päev Eestis" peatoimetaja?
Ausalt, Hillar, keegi pole minu käest seda küsimust veel küsinud (sosinal: ma arvan, et see teeb intervjuu nii eksklusiivseks. Ärgem seda avalikkuse ette pane, onju? [Hiljem: Sa ikka panid? Are you stupid or what???  ) Noh, Mind hakkas mingil hetkel häirima see meedias toimuv meie-ja-teie-vaatenurkade-eristamine. Meie ja teie ilma, et seal oleks olnud iga riigi puhul olulisimat - rahvast.

Otsustasingi luua täiesti eraldiseisva meediumi, kus kõik oleks nii nagu see päriselt on. (Ääremärkus: sealhulgas ka see, et sina, Hillar, pole mitte ajakirjanik ega kirjanik ega mitte kirjutaja, aga lihtsalt Hillar) 

(Kas ma vastan su intervjuude kohta liiga pikalt?)

Huvialad?

(WTF? Mis kuradi küsimus see on??? [Sry - ma ei pannud tähele, et see üks sõna küsimärgiga on igas su intervjuus] Okei. )

Kirjutamine.

Teie perekond ja lapsed?

Mul on suur pere ja mul on laps.

Millised on teie plaanid?

No ma ei teagi veel praegu, kuna elu muutub nii tihti. Aga kindlasti tahasksin olla edukam kui praegu.

Mis muusikat te kuulate?

Hetkel tuleb kõlaritest Gabrielle Cilmi "Sweet About Me", aga see ütleb vaid seda, et minus pole midagi meeldivat. Kas söendad järgmist küsimust esitada?

Kas teil on midagi ka südamel, mida sooviksite ära öelda?

Jah, on küll... Lugege asju, mis on lugemist väärt. Hillari kirjutised ei ole seda

***

Nüüd on siis intervjuu läbi ja mul on niivõrd kahju, et intervjuu oli nii sisukas võrreldes tavaliste hillarismidega. Muide - kas teate sõna hil(l)arious? Päritolu on vist arusaadav...

Sry - vein avaldas oma mõju. Rohkem ei juhtu :)

3 kommentaari:

  1. Hillar Kohv siiski tunneb Anne Veskit isiklikult, sest viimane on tal seal kurikuulsal Viinahaual külas käinud. Googledades "Hillr Kohv Anne Veski" leiab nii youtube videoklippe kui artikleid nende kohtumisest. Anne Veski ei suhtu minu teades temasse halvasti.

    VastaKustuta
  2. Ma polegi kahtlustanud, et Hillar ei tunne isiklikult Anne Veskit. Satiir oli selle pihta, kui tihti ta seda jutuks toob ja kui oluliseks ta seda tutvust enda reklaamimisel peab.

    Pean alandlikult tõdema, et olen samuti kohtunud ja tuttav mitmete prominentsete inimestega (sealhulgas mitmele kohtumisele lisaks istunud samas lauas ka ühe meie endise presidendiga), aga ma ei leia, et selliste tutvuste pasundamine iga natukese aja tagant muudaks MIND kuidagi prominentsemaks, asjatundlikumaks või paremaks. Minu reklaamiks jääb ikkagi vaid mu enda isik.

    W. Hocares

    VastaKustuta